Flyttstädning i Umeå med omnejd

Att flyttstäda sitt hem är ett krävande moment som tar mycket energi och tid. Låt därför oss hjälpa dig med din flyttstädning i Umeå och Västerbotten.

Flyttstädning med hög kvalitet och kundfokus

Vi ser till att din bostad blir snygg och ren och att besiktningen blir godkänd. Allt för att du ska kunna koncentrera dig på ditt nya hem istället och lämna flyttstädningen åt oss.

Hur går en flyttstädning tillväga?

  • Vi bestämmer en träff för överlämning av nycklar, sedan städar vi ut ditt hem enligt satt datum.
  • Vi har våra egna städprodukter och maskiner. Du behöver endast se till att du har el och vatten.
  • Vid överenskommelse kan vi se till att nycklar överlämnas så att du får mer tid till annat.

Flyttstädning varje månad runt om i Västerbotten

Låt oss på A Rent & Fint ta hand om din/erat flyttstäd så garanterar vi att det blir rent.

Vi utför flyttstädningar varje månad runt om i Västerbotten och vi vet vad som krävs för att få såväl hyresvärdar som inflyttande nöjda kunder med resultat.

Vårt mål är att det ska vara så enkelt som möjligt för dig som beställer flyttstäd. Allt från bokning till att du får en heltäckande tjänst och du får ett fast pris redan innan du bokar städningen.

Vi sköter givetvis pappersarbetet för RUT-avdrag med skatteverket och lämnar naturligtvis garanti på vårt arbete. Vi tar hand om slutbesiktningen med den nya boendeinnehavaren.

Inför en komplett flyttstädning behöver du endast tänka på att:

  • Tömma bostaden
  • Tömma & avfrosta kyl & frys
  • Resten tar vi hand om

Vad ingår i en flyttstädning?

SAMTLIGA RUM

  • Garderober, skåp och lådor rengörs in- och utvändigt (invändigt endast om det är tomt).
  • Golv dammsugs och våttorkas.
  • Rengöring av socklar, lister, dörrar och dörrkarmar.
  • Rengöring av element, även bakom.
  • Rengöring av fönsterbänkar.

KÖK

  • Rengöring av spis, ugn, värmeskåp, plåtar, galler, spis dras fram.
  • Rengöring av kyl- och frysskåp, in- och utvändigt (frys rengörs invändigt om den är avfrostad och tom när städningen påbörjas) och även undertill om kunden själv flyttar på vitvaran.
  • Rengöring av köksfläkt, ventil (även inuti), arbetsbänkar och diskbänk.
  • Rengöring av diskmaskin in- och utvändigt (ej bakom).• Avtorkning av köksskåp och lådor.
  • Golv rengörs och våttorkas.
  • Rengöring av element.

BADRUM & TOALETT

  • Rengöring/avkalkning av kakel och klinker, avtorkning av väggar.
  • Rengöring av toalettstol och tvättställ.
  • Rengöring av badkar undertill och in- och utvändigt (front till Jacuzzi demonteras och monteras av kunden).
  • Rengöring av fast belysning.
  • Golv rengörs och våttorkas.
  • Avtorkning av badrumsskåp och putsning av speglar (inuti endast om de är tömda).
  • Rengöring/avkalkning av kranar.
  • Rengöring av element och ventiler.
  • Rengöring av golvbrunn (även inuti).

FÖNSTER

  • Putsning av fönster, samtliga sidor, 4 eller 6 sidor.
  • Rengöring av fönsterkarmar.
  • Avtorkning av fönsterbrädor.
  • Fönster som inte går att öppna tvättas inte mellan, endast in och utsida rengörs i sådana fall.

TVÄTTSTUGA

  • Rengöring av element.
  • Rengöring av tvättmaskin/torkskåp, in- och utvändigt.
  • Rengöring av golv, socklar, lister och dörrpartier.
  • Rengöring av golvbrunn (även inuti).

Förutom allt detta bokar vi dessutom möte inför besiktning av lägenhet/hus så sparar du/ni tid!

Vanliga frågor och svar

Har ni kollektivavtal och försäkringar?

För oss är trygghet viktigt och därför har alla våra anställda fast anställning samt omfattas av kollektivavtal. Vår städfirma har självklart ansvarsförsäkring och skulle en olycka vara framme är vi noga med att ha en försäkring som täcker eventuella skador. Såklart är alla våra anställda också fullt försäkrade, både under arbetstid och till och från arbetet.

Hur av/ombokar man en tid?

Kontakta genast oss på 070-206 87 28 eller 070-692 28 43. Alla avbokningar skall ske minst 24 timmar innan städ annars tillkommer standardavgift på 250 kronor.

Hur fungerar RUT-avdraget för hushållsnära tjänster?

RUT-avdraget innebär ett avdrag på 50 procent av arbetskostnaden på en hushållsnära tjänst. Skatteavdraget fungerar som så att du som kund får en faktura på nettobeloppet. När det är betalt skickas resterande belopp till Skatteverket.Du får sedan ett beslut från Skatteverket där det står hur mycket RUT som använts aktuell månad och totalt på året. Du har då en bra överblick så att du inte når det tak som är satt på 100 000 kronor per år. Är du över 65 år så gäller 50 000 kronor. Uppgifterna kommer förtryckta i deklarationen.

Barnfamilj och RUT-avdrag

Låt säga att ni är två vuxna i hushållet. Då kan ni köpa hushållsnära tjänster för 50 000 kronor per vuxen, som familj blir det totalt 100 000 kronor, med en skattereduktion på hälften av beloppet. Det räcker till fem eller sex timmars städning varje vecka och ger även en bra marginal för att ta hjälp av extratjänster som fönsterputs, trädgårdshjälp och reparation av vitvaror.

Singelhushåll och RUT-avdrag

Om du inte har någon att dela arbetet med i hemmet kan ruttjänster vara en förutsättning för att få vardagen att gå ihop. Med dina 50 000 kronor kan du nyttja tre timmars städning varje vecka, samt ta in extratjänster som flytt, fönsterputs, tvätt eller något annat.

Pensionär och RUT-avdrag

Om du passerat 65 år är regelverket detsamma. Du har ett köputrymme på 50 000 kronor per år och dessutom ett utökat utbud av tjänster. Till exempel matlagning, enklare ärenden som att gå till vårdcentralen, apoteket eller banken. Om ni är två pensionärer dubblas avdraget, förutsatt att ni betalar tillräckligt mycket i skatt för att kunna dra av hela beloppet.

RUT-avdrag och löneförmån

Din arbetsgivare kanske vill underlätta din vardag utanför arbetet, då kan du få hushållsnära tjänster som löneförmån. Det fina med det är att du också kan få skatteavdraget på 50 procent, vilket gör att löneförmånen i princip inte kostar något i form av förmånsskatt för dig som anställd. Din arbetsgivare skickar årligen in kontrolluppgifter till Skattemyndigheten och du gör avdraget i din deklaration.

Hur betalar man sin städning?

Du blir fakturerad månadsvis i efterskott. Du har sedan 14–30 dagar på dig att betala din faktura. Det finns två olika betalsätt att välja mellan: Faktura per post (25 kr) eller Faktura via E-post (pdf).

Vad innebär kvalitetsgarantin?

Vi garanterar alltid att du som kund blir 100% nöjd. Om det skulle vara något du är mindre nöjd med ställer vi självklart snabbt allt till rätta. 

Hur mycket kostar hemstäd?

Priset på städningen baseras på antal kvadratmeter samt vilken frekvens du väljer hemstädning på. Kontakta oss för en offert!

 Vill du boka flyttstädning?

Eller vill du veta mer om våra tjänster? Hör av dig till oss, vi svarar gärna på dina frågor!

Telefonnummer

Anna Isberg
070-206 87 28

Frida Källman
070-692 28 43

E-postadress

Adress

Djäkneboda 181
915 97 Bygdeå

Djäkneboda 181  | 915 97 Bygdeå