Hemstädning i Umeå med omnejd

Få mer tid till annat med vår hemstädning. Vi anpassar veckostädningen efter dina önskemål och behov – med målet att ge dig en behagligare vardag.

Hur bokar jag hemstädning?

  • Innan din veckostädning börjar har vi ett kostnadsfritt startmöte via telefon eller ett personligt hembesök.
  • Under telefonsamtal eller hembesöket sammanställer vi dina önskemål i din kundprofil som ligger grund för din veckostädning.
  • När du valt att bli kund hos oss så kommer vi överens om antal timmar och vilken veckodag du vill att vi ska komma. Därefter kvitterar i ut en nyckel eller kod.

Skräddarsydd veckostädning

Vad som ingår i din städning bestämmer du som kund hos oss helt själv. Vi är otroligt flexibla och du kan alltid ringa oss om du har särskilda önskemål.

Om inget nämns finns en städlista vi följer.

En noggrann standard städning, men vi ser till att hålla efter avlopp, ugn, uppe på köksskåp m.m. så att man inte behöver anlita storstädning.

Om du vill så använder vi gärna våra egna produkter som du kan få köpa till ett bra paketpris.

Vad bör du som kund tänka på innan en hemstädning?

För absolut bästa städresultat ber vi dig vänligen att plocka ordning kläder, leksaker och prylar så vi kan städa effektivt.

Vid första städtillfället ska du även ha möjlighet att stanna ca 10–15 minuter med den som ska utföra städningen för att gå igenom bostaden. 

Vanliga frågor och svar

Har ni kollektivavtal och försäkringar?

För oss är trygghet viktigt och därför har alla våra anställda fast anställning samt omfattas av kollektivavtal. Vår städfirma har självklart ansvarsförsäkring och skulle en olycka vara framme är vi noga med att ha en försäkring som täcker eventuella skador. Såklart är alla våra anställda också fullt försäkrade, både under arbetstid och till och från arbetet.

Hur av/ombokar man en tid?

Kontakta genast oss på 070-206 87 28 eller 070-692 28 43. Alla avbokningar skall ske minst 24 timmar innan städ annars tillkommer standardavgift på 250 kronor.

Hur fungerar RUT-avdraget för hushållsnära tjänster?

RUT-avdraget innebär ett avdrag på 50 procent av arbetskostnaden på en hushållsnära tjänst. Skatteavdraget fungerar som så att du som kund får en faktura på nettobeloppet. När det är betalt skickas resterande belopp till Skatteverket.Du får sedan ett beslut från Skatteverket där det står hur mycket RUT som använts aktuell månad och totalt på året. Du har då en bra överblick så att du inte når det tak som är satt på 100 000 kronor per år. Är du över 65 år så gäller 50 000 kronor. Uppgifterna kommer förtryckta i deklarationen.

Barnfamilj och RUT-avdrag

Låt säga att ni är två vuxna i hushållet. Då kan ni köpa hushållsnära tjänster för 50 000 kronor per vuxen, som familj blir det totalt 100 000 kronor, med en skattereduktion på hälften av beloppet. Det räcker till fem eller sex timmars städning varje vecka och ger även en bra marginal för att ta hjälp av extratjänster som fönsterputs, trädgårdshjälp och reparation av vitvaror.

Singelhushåll och RUT-avdrag

Om du inte har någon att dela arbetet med i hemmet kan ruttjänster vara en förutsättning för att få vardagen att gå ihop. Med dina 50 000 kronor kan du nyttja tre timmars städning varje vecka, samt ta in extratjänster som flytt, fönsterputs, tvätt eller något annat.

Pensionär och RUT-avdrag

Om du passerat 65 år är regelverket detsamma. Du har ett köputrymme på 50 000 kronor per år och dessutom ett utökat utbud av tjänster. Till exempel matlagning, enklare ärenden som att gå till vårdcentralen, apoteket eller banken. Om ni är två pensionärer dubblas avdraget, förutsatt att ni betalar tillräckligt mycket i skatt för att kunna dra av hela beloppet.

RUT-avdrag och löneförmån

Din arbetsgivare kanske vill underlätta din vardag utanför arbetet, då kan du få hushållsnära tjänster som löneförmån. Det fina med det är att du också kan få skatteavdraget på 50 procent, vilket gör att löneförmånen i princip inte kostar något i form av förmånsskatt för dig som anställd. Din arbetsgivare skickar årligen in kontrolluppgifter till Skattemyndigheten och du gör avdraget i din deklaration.

Hur betalar man sin städning?

Du blir fakturerad månadsvis i efterskott. Du har sedan 14–30 dagar på dig att betala din faktura. Det finns två olika betalsätt att välja mellan: Faktura per post (25 kr) eller Faktura via E-post (pdf).

Vad innebär kvalitetsgarantin?

Vi garanterar alltid att du som kund blir 100% nöjd. Om det skulle vara något du är mindre nöjd med ställer vi självklart snabbt allt till rätta. 

Hur mycket kostar hemstäd?

Priset på städningen baseras på antal kvadratmeter samt vilken frekvens du väljer hemstädning på. Kontakta oss för en offert!

 Vill du boka hemstädning?

Eller vill du veta mer om våra tjänster? Hör av dig till oss, vi svarar gärna på dina frågor!

Telefonnummer

Anna Isberg
070-206 87 28

Frida Källman
070-692 28 43

E-postadress

Adress

Djäkneboda 181
915 97 Bygdeå

Djäkneboda 181  | 915 97 Bygdeå